donderdag 26 januari 2017

Motivatie Fred Woordes

Onze dochter Anouk heeft ruim 7 jaar geleden gehoord dat zij MS heeft!
Als ouders sta je dan echt aan de kant en dan heb je ook niet direct de juiste woorden om haar te troosten en/of op de juiste manier bij te staan.
Daardoor bestond bij ons  de behoefte om op welke manier dan ook een steentje bij te dragen aan het “bestrijden” van deze vervelende chronische ziekte.Uiteraard zijn we er veel over gaan lezen/praten/luisteren.

Toen er dan ook in 2013 een oproep stond op internet voor vrijwilligers bij het Klimmen tegen MS, heb ik me daarvoor direct ingeschreven! Thuis kreeg ik direct de opmerking van mijn vrouw “ dan wil ik ook wel wat doen”. Zo gezegd, zo gedaan!

Met Pinksteren 2015 zijn we op de helling van de Mont Ventoux bezig geweest om alle fietsers en lopers te voorzien van het nodige eten en drinken. De verhalen die je dan op die momenten hoort zijn zo verschillend en emotioneel dat dat je inspireert om nog meer te doen om MS de wereld uit te helpen.

Deze ervaringen hebben we ook meegenomen naar huis en dat heeft erin geresulteerd dat Anouk met de versie 2016 als deelnemer heeft meegedaan met Klimmen tegen MS en wij zijn wederom als vrijwilligers werkzaam geweest.
Anouk beschrijft deze ervaring als haar leven Voor en Na de Mont Ventoux!

Op 5 juni 2017 is de volgende editie van Klimmen tegen MS. Anouk heeft het initiatief genomen om meerdere mensen te enthousiasmeren voor dit geweldige evenement Tot nu toe hebben zich al een tiental  mensen (waaronder 3 MS patiĆ«nten) uit Oldenzaal opgegeven om mee te doen. Mijn vrouw en ik zullen ons dit jaar dan ook niet inzetten als vrijwilligers, maar gaan samen met onze dochters de berg op.

Elke deelnemer moet minimaal 500 euro sponsorgeld meebrengen. Omdat voor een ieder mogelijk te maken is het initiatief opgepakt om daarvoor een wandeling en een benefiet te organiseren onder de noemer OLDENZAAL TEGEN MS.

Team Oldenzaal tegen MS kan gesponsord worden via deze link: http://deelnemers.klimmentegenms.nl/projects/oldenzaal-tegen-ms

Voor verdere informatie neem een kijkje op onze website http://oldenzaaltegenms.nl/
of like ons op facebook


Geen opmerkingen:

Een reactie posten